Hur går det till?
Hur fungerar tjänsten?
Genom ett rikstäckande nätverk av assistansbåtar samt en trafikcentral som är öppen dygnet runt, årets alla dagar, är vi beredda att hjälpa dig när du får problem med din båt. Var du än befinner dig runt hela Sveriges kust samt i insjöarna Vänern, Vättern eller Mälaren kan du alltid räkna med snabb hjälp.
Vår trafikcentral är bemannad av kunniga operatörer som alltid svarar när du kontaktar oss. När du väl har kontaktat oss släpper vi inte ärendet förrän vi har försäkrat oss om att du har fått den hjälp som situationen kräver. Vi följer också alltid upp resultatet av vår insats med både ansvarig assistansskeppare och dig som båtägare.
Till vår hjälp har vi ett unikt nätverk bestående av kompetenta assistansskeppare, utspridda i vårt assistansområde. Våra assistansskeppare har stor sjövana och arbetar dagligen till sjöss. Samtliga innehar rätt kompetens och försäkringar för att ge dig en professionell och säker hjälp.
Vår ambition är att alltid hjälpa dig på snabbast möjliga sätt – oftast genom att skicka ut en assistansbåt. Ibland är det dock effektivare att rätta till felet genom ett samtal med en expert. Då ser vi till att du snabbt får telefonsupport från en specialist inom vårt omfattande nätverk. Det kan exempelvis vara en båtmekaniker eller en motorerfaren assistansskeppare.