Vi rekryterar :)

  • Vi söker sommarjobbare

  • Vi söker personal för ekonomi/admin

Nu vässar vi teamet och söker flera nya medarbetare. Vi söker både sommarjobbare och en person som ska jobba med vår administration och ekonomi.

Sommarjobb!

Är du sugen på ett kul sommarjobb med världens härligaste gäng? Vi på Sjöassistans letar nu efter två nya stjärnor som vill sommarjobba hos oss! Nu söker vi dig som är serviceinriktad, stresstålig, och gillar att prata med människor. Ett stort plus om du gillar Kust och Skärgård!  Du kommer jobba i vårt team som operatör vart du kommer få jobba med allt från kundtjänstarbete, samordning av bogseringar & transporter, till att läsa väderrapporten i radio. Vi ser gärna att du har ett intresse av Sociala Medier, och vill hjälpa oss att driva våra konton under sommaren.

Vi har öppet 24/7 så jobb på helger och högtider kan förekomma, men finns möjlighet att byta pass med dina medarbetare. Du kommer jobba 9-19 men då bara 4 dagar i sträck och sedan vara ledig 4 dagar.

Vi ser gärna att du jobbar från juni till augusti. Möjlighet till fortsatt extrajobb under hösten finns.

Läs mer om vad vi på Sjöassistans gör: https://sjoassistans.se/om-oss/

Är du intresserad eller vill veta mera så ta kontakt med oss på [email protected] med ditt CV och en kort text om dig själv så ringer vi dig.

 

Ekonomi och administration.

Ekonomi/Administration är en bred och varierande tjänst där du kommer arbeta med många olika uppgifter. Som bolag hanterar vi både privatpersoner med direkta medlemskap i Sjöassistans samt försäkringsbolag och andra knutna partners genom traditionell business to business. Vi tror att du är en öppen och framåtlutad person som gillar båtlivet (inget krav, men kul då vi alla älskar båtlivet).

Arbetet är säsongsberoende, vår högsäsong är under Maj-Sept och sedan går vi ner på en lågsäsong mellan Oktober-April. Vi letar efter dig som är flexibel, då tjänsten är deltid med betoning på att du under vissa perioder kommer att arbeta närmare heltid och perioder där du kommer arbeta deltid.

Vi arbetar med filosofin ”frihet under ansvar” alltså ser vi att du är självgående och ansvarstagande. Alla våra nödvändiga system är anpassade så att det går att jobba hemifrån, men vi gillar att ses på kontoret. Vi sitter i härliga lokaler på Gärdet i Stockholm med tunnelbanan mindre än 20 meter från vårt kontor. Vi är ett ganska litet gäng som alla på olika sätt assisterar båtägare, försäkringsbolag och partners, året runt.

Nedan är några exempel på uppgifter som du kommer att ansvara för:

  • Löpande bokföring
  • Kund-och leverantörsreskontra
  • Självfakturering
  • Löpande underlag till våra partners
  • Medlemsfakturering
  • Rapportering till myndigheter – skatt + AGI
  • Månadsbokslut, kvartalsbokslut, kontakt med revisor
  • mm.

Om du känner att du är vår nya medarbetare eller har frågor, fyll i formuläret nedan så återkommer vi på telefon snarast. Vi hoppas kunna slutföra denna rekrytering under februari månad så att du kan börja hos oss i mars-23.

  • Max filstorlek: 10 MB.
  • Detta fält används för valideringsändamål och ska lämnas oförändrat.