Varv och Marinor

Unika tjänster specifikt för Marinor och Varv

Unika tjänster specifikt för dig som driver varv eller marina!

Att driva varv eller marina är på många sätt en utmaning. Vi har här satt ihop ett antal unika tjänster som på olika sätt kan hjälpa Er att få fler och nöjdare kunder. Vi pratar med över 30 000 båtägare varje år och vi samarbetar med över 150 varv när vi tar trasiga båtar till varv för reparationer.

Marin Kundtjänst

Vi tar hand om Dina kunder när du inte kan eller hinner!

– När det gått ”för många signal” på Er telefon utan att någon svarat – så svarar vi: ”Hej och välkommen till xxxx varv/marina – hur kan vi hjälpa till”.
– Vi kan ge er utökade öppettider
– Vi kan stötta vid sjukdom eller semestrar
– Vi kan svara på enklare frågor om öppettider, servicetider mm.
– Vi ser till att rätt fråga kommer till rätt person hos Er direkt
– Vi kan ”skydda” er från enträgna säljare:)

Bjud på ett års medlemskap i Sjöassistans.

Idag samarbetar vi med flertalet varv och marinor genom att erbjuda Er kraftigt rabatterade medlemskap i Sjöassistans till Era kunder. Vissa marinor väljer att inkludera ett medlemskap i sina båtplatser. Andra väljer att bjuda på ett medlemskap som extra värde och skydd när man gjort en service till en kund.

Som varvs eller marina kund till Sjöassistans så ger vi Er kraftiga rabatter på våra populära medlemskap. Vi tar hand om all admin och skulle någon av Era båtkunder få problem ute på sjön, så försöker vi prioritera så att båten kommer tillbaka till Er för felsökning eller reparation. Det är oftast bäst för alla parter då Ni har den mest uppdaterade servicehistoriken.

Skadejour

Tillsammans med våra försäkringsbolag hanterar vi hundratals skador på båtar varje år, både sommar som vinter. Båtar som välter på vintern, sjunker i hamnen eller på annat sätt skadas kan innebära både mycket jobb och stora kostnader. Genom att alltid ringa vårt skadejour nummer så säkerställer ni att ett ärende startas upp i rätt tid, med rätt försäkringsbolag och säkerställer samtidigt att rätt resurser engageras och att dokumentation mm. blir korrekt från start.

Varje år har vi tyvärr flertalet ärenden där båtägare, båtklubbar, kommuner etc. helt enkelt gör fel, vilket skapar onödigt arbete och i vissa fall stora kostnader där betalningsansvaret blir en långdragen onödig diskussion.

Kundtjänst på distans

Från 1495/mån

Bjud på ett medlemskap

Upp till 50% rabatt

Skadejour

24/7 – Året runt

Vi flyttar 🙂

Vi Flyttar 🙂 Nu är vi närmare vattnet än någonsin:) Från den 1a februari så sitter vi på nytt kontor…
Läs mer här

AI AI CaptAIn

AI AI KaptAIn… Nu är det AI lite överallt – kul och spännande men det finns lite att börja tänka…
Läs mer här

En motor, en tjuv, och ett litet nummer som kunde ha stoppat allt!

En motor, en tjuv, och ett litet nummer som kunde ha stoppat allt Detta är en historia, som vi tyvärr…
Läs mer här