Sjöassistans Båtklubb

Smarta tjänster för Din båtklubb

Båtklubben – navet för svenskt båtliv och båtägare

Över 180 000 båtägare är idag anslutna till nästan 1 000 olika båtklubbar. Vi på Sjöassistans har haft nöjet att serva många båtägare i över 25 år genom att hjälpa i små och stora problem. Nu finns det ett enkelt sätt för Er som båtklubb att ansluta er till Sjöassistans Båtklubb. Det är helt gratis för Er att ansluta Er. Genom att ansluta Er så får klubben och era medlemmar direkt tillgång till ett flertal tjänster till kraftigt rabatterade priser på relevanta produkter och tjänster för båtägare.

För Båtklubben

Steg 1 är att ni anmäler Er båtklubb till oss. Ingen kostnad, inga skyldigheter.

Medlemsförmåner

Dessa tjänster och priser är endast tillgängliga för anslutna båtklubbar.

  • Anslut Er båtklubb här – Det kostar ingenting.
  • Ett direkt nummer till vår Marina kund och skadejour
  • Vi svarar dygnet runt
  • Vi tar hand om praktiska problem såsom båtar som sjunkit, båtar som vält (vinterförvaring) mm.
  • Ger Er tillgång till unika och kraftigt rabatterade Medlemspaket för ett tryggare och roligare båtliv
  • Kundtjänst – vi kan svara i er klubbtelefon, ta meddelanden och se till att rätt person får rätt meddelande. Kontakta oss för mer information

Klubbmedlem Trygg endast 349kr / år (895)

  • Koll på Båten: ett kraftigt klistermärke som sätts synligt på din båt med unik QR kod och telefonnummer som gör det enkelt för vem som helst att få kontakt med ägaren till båten. Telefonen går till vår bemannad jourtjänst som beroende på ärende tar kontakt med ägaren.
  • Självriskersättning: Skulle något hända med båten och det uppstår en skada som din båtförsäkring täcker eller stöld – så betalar vi upp till 5 000kr i självriskersättning
  • Förmåner hos marknadsledande marinhandlare.

Klubbmedlem Max-Endast 595kr / år (1095kr)

  • Koll på Båten: ett kraftigt klistermärke som sätts synligt på din båt med unik QR kod och telefonnummer som gör det enkelt för vem som helst att få kontakt med ägaren till båten. Telefonen går till vår bemannad jourtjänst som beroende på ärende tar kontakt med ägaren.
  • Självriskersättning: Skulle något hända med båten och det uppstår en skada – så täcker vi upp till 5 000kr i självriskersättning
  • Motorassistans: när du får problem med motorn när du är ute så sätter vi upp ett videosamtal direkt med rätt motorspecialist
  • Bränslebrist: Vi kommer med extra bränsle till dig.
  • Direkt access till vår Marina Kundtjänst: Tips och råd för praktiskt båtägande både direkt och förmedling till över 150 varv och marina specialister
  • Förmåner hos marknadsledande marinhandlare.
  • Assistans: Skulle du får problem, gå på grund, motorproblem etc. Vi kommer, dygnet runt, året runt.

När ni registrerat Er båtklubb får ni en bekräftelse på den registrerade e-post adressen.

Dålig Kundtjänst – En Kostsam Fälla för Företag

Konsumentverkets senaste rapport visar en tydlig trend – bristande kundtjänst kostar både pengar och förtroende. Under 2023–2024 hanterade myndigheten över…
Läs mer här

Skillnad på Assistans och Bogsering

Sjöassistans – Mer Än Bara Bogsering När vi säger "Sjöassistans" så tänker de flesta båtägare "bogsering av båt", men sanningen…
Läs mer här

Nytt samarbete – Safety & Navigationsgruppen

Sjöassistans och Safety & Navigationsgruppen inleder ett samarbete för att ge båtägare ännu bättre förutsättningar att känna sig trygga på…
Läs mer här